Stiati ca aproximativ 40% dintre persoanele care utilieaza un complex de multivitamine au risc mai mic de a dezvolta diferite boli, inclusiv cancer?

Cum puteti alege corect complexul de vitamine?

Ingredientele esentiale care nu trebuie sa lipseasca dintr-un complex de multivitamine si o dieta sanatoasa sunt:
– Antioxidanti – Vitamina C, Vitamina A, complexul de Vitamine B, Vitamina E;
– Alimentele verzi – bogate in clorofila si enzime;
– Vitamine cu rol benefic asupra inimii – acizi grasi omega 3 si omega 6, coenzima Q10 si flovinoizi;
– Vitamine importante pentru sanatatea oaselor – glucosamine si MSM;
– Vitamine esentiale pentru functionarea aparatului digestiv – fibre si probiotice.

Vitamine si antioxidanti esentiali pentru sanatate

Exista cateva vitamine si minerale indispensabile pentru ca organismul sa functioneze corect, pentru a putea lupta impotriva bolilor si procesului de imbatranire.

Pentru prevenirea imbatranirii pot fi initiate strategii agresive si moderate care includ aditia urmatoarelor:
– Coenzima Q10 (numita si uboiquinona in forma sa activa) necesara pentru producerea de energie la nivelul celulelor.
– Extractul din samburii de struguri contine cantitati mari de proantocianidine, un antioxidant puternic si neutralizator al radicalilor liberi.
– ALA sau acidul alfa lipoic, un alt neutralizator al radicalilor liberi, resveratrol. Acetil L-carnitina – acest catalizator ajuta la arderea grasimilor din celule si imbunatateste activitatea cerebrala.
– Acetil glutationul – este una dintre cele mai importante descoperiri din ultimii ani. Este un antioxidant si ajuta de asemenea in indepartarea metalelor grele din organism, imbunatateste functiile ficatului si plamanilor, stimuleaza imunitatea si poate ajuta in repararea tesuturilor lezate.
– O alta substanta importanta este PC sau fosfatidilcolina – acest compus se regaseste in toate celulele. Aceasta permite patrunderea nutrientilor in celula, ajuta in indepartarea toxinelor si sprijina structura celulei. In timpul tineretii, PC se regaseste in concentratii mari intracelular. Cu varsta, cantitatea acestuia se va diminua la mai putin de 10%. Aportul normal de PC ajuta la functionarea corecta a pielii si altor organe.
– Bor – Borul reprezinta un mineral ce ajuta organismul in metabolizarea altor minerale provenite din alinente sau suplimente. Este important si in functia membranelor celulare. La fel ca si magneziul si calciul, este important pentru sanatatea oaselor. Ajuta organismul in procesul de absorbtie al calciului. Pentru barbati, borul este important in reglarea nivelului de testosteron.
– Calciu si vitamina D – Este cunoscut faptul ca oasele au nevoie de calciu pentru a-si mentine duritatea; exista si alte beneficii ale acestui mineral. Studiile au arata ca promoveaza repararea si intinerirea ADN-ului, fenomen aflat in corelatie cu reducerea riscului de cancer. Motivul pentru care trebuie sa adaugati vitamina D in dieta dvs. este ca favorizeaza absorbtia calciului la nivelul intestinului.
– Potasiu – Unul dintre mecanismele principale prin care potasiul ajuta in lupta anti-imbatranire este prin retinerea de calciu. Studiile au aratat ca cei care adauga potasiu in dieta au prezentat mai putin calciu in urina, retinand astfel mai mult calciu, scazand riscul de osteopporoza.

Potasiul, impreuna cu sodiul, ajuta la mentinerea balantei hidrice si a tensiunii arteriale. Pentru a putea functiona corect, trebuie sa consumati cantitati egale din fiecare.

Motivul pentru care potasiul trebuie sa fie prezent in complexul de multivitamine este faptul ca acesta se pierde in timpul efortului muscular, determinand aparitia de crampe musculare si aritmii cardiace.

Bolnavii care primesc tratament diuretic pot pierde potasiu. Trebuie sa fiti atenti sa nu depasiti cantitatea recomandata, deoarece prea mult potasiu este periculos, in special la cei suferinzi de boli de rinichi. Consultati medicul legat de cantitatea pe care ar trebui sa o consumati.

– Zinc – Unul dintre mineralele anti-imbatranire este zincul, un nutrient regasit in stridii si carnea de crab. Conform unor cercetatori, zincul joaca un rol in reglarea imbatranirii celulare, proces denumit senescenta.

Zincul ajuta la cresterea si dezvoltarea corespunzatoare a celulelor, astefel incat contribuie la formarea de tesuturi sanatoase, functionale.

Cu varsta, nivelul de zinc din organism scade, iar tesuturile incep sa piarda abiliatea de a se automentine, determinand efectul de imbatranire. Consumul de zinc din surse alimentare si suplimente, ajuta la sanatatea tesututilor si ajuta in lupta anti-imbatranire.

– Seleniu – Seleniu – un alt mineral esential – poate avea un rol si in lupta anti-imbatranire. Seleniul este util in mod specific in lupta anti-imbatranire de la nivel cerebral. Cu varsta, celulele nervoase acumuleaza produsi toxici (metilmercur), care contribuie la procesul de imbatranire de la nivelul sistemului nervos.

Seleniul ajuta la neutralizarea metilmercului, prevenind efectele sale toxice si incetinind astfel procesul de imbatranire. Consumul de alimente ce contin seleniu, cum ar fi nucile braziliene, carnea de crab si somon, ajuta in lupta anti-imbatranire de la nivel cerebral.

– Vitamina E – Vitamina E este un atioxidant, distrugand astefel radicalii liberi din organism. Previne coagularea sangelui si scade nivelul de LDL colesterol (colesterolul rau). Noi studii au sugerat ca poate ajuta in mentinerea sanatatii cognitive prin proprietatile sale antioxidante. In organism, vitamina E functioneaza ca un antioxidant, ajutand in lupta anti-imbatranire.

In plus, folosirea de creme si lotiuni cu vitamina E aplicate pe piele pot ajuta in lupta impotirva semnelor de imbatranire de la acest nivel. In procesul de imbatranire, pielea poate sa devina aspra, sa isi piarda elasticitatea si sa dezvolte riduri.

Aplicarea de alfa-tocoferol (o forma de vitamina E) poate ajuta in reducerea ridurilor, facand pielea mai fina. Consumul de vitamina E din alimente (ueli de peste si masline) si folosirea de produse cosmetice cu vitamina E ajuta in lupta anti-imbatranire.

– Vitamina A – Beta carotenul, forma vegetala a vitaminei A, imbunateste vederea. Retinol, forma activa a vitaminei A ce provine din surse animale, este un antioxidant. Cremele topice ce contin retinol reduc ridurile si leziunile cutanate prin actiunea de exfoliere. Vitamina A ajuta in amelioararea cearcanelor negre de sub ochi.

Este necesara pentru sanatatea oaselor intrucat compenseaza efectele oseteoporozei. In plus, stimuleaza sistemul imun; comsumul excesiv de vitamina E poate cauza rarefierea oaselor si osteoporoza – este necesar sa consultati un medic care sa va recomande cantitatea de vitamina A pe care ar trebui sa o consumati.

– Vitamina C – Fiind un antioxidant, vitamina C favorizeaza formarea de colagen. Utilizat topic protejeaza pielea de razele solare. Colagenul reprezinta tesutul de legatura care permite vindecarea plagilor si mentine pielea supla. Vitamina C ajuta in regenerarea altor antioxidanti, cum ar fi vitamina E.

Unele studii au demonstrat efectul de protejare impotriva degenerescentei maculare si cataractei si reducerea riscului de boli cardiovsaculare prin prevenirea oxidarii colesterului de la nivelul arterelor.

– Vitamina K – Vitamina K ajuta in vindecarea cearcanelor negre de sub ochi prin constrictia capilarelor. Acumularile de sange ce se formeaza in urma lezarii acestor mici vene contribuie la aspectul de culoare inchisa. Vitamina K ajuta de asemenea in mentinerea sanatatii oaselor.

Vitaminele din grupul B

Complexul de vitamine B este un grup de vitamine cu functii multiple. Este necesar pentru supravietuire iar deficitul anumitor tipuri de vitamine B a fost corelate cu numeroase afectiuni. Din acest complex fac parte 8 vitamine, printre care:
B1 – Tiamina
B2 – Riboflavina
B3 – Niacina – ajuta in emolierea pielii. De fapt, pielea uscata poate fi un semn de deficit de niacina. Actioneaza si ca exfoliant, ajutand pielea sa indeparteze celulele moarte. Niacina creste valoarea de colesterolului bun si il scade pe cel de colesterol rau, reducand astefel riscul de ateroscleroza. Aptoximativ A¼ dintre adulti nu consuma suficienta niacina.
B5 – acidul pantotenic
B6 – piridoxina
B7 – biotia
B12 si B9 (sau acidul folic) – aceste 2 vitamine actioneaz impreuna pentru mentinere sanatatii sistemului nervos. B12 este regasita aproape exclusiv in produsele animale si este extrem de dificil pentru organism sa o izoleze. Multi oameni, in special varstnicii, necesita suplimentarea cu B12.

Organismul recicleaza pana la 75% din B12 si o depoziteaza pentru periopade lungi de timp la nivelul ficatului. Ajuta in protejarea impotriva bolii Alzheimer. Studiile au arata ca vitamina B12 poate chiar reversa simptomele de declin cerebral la varstnici. De asemenea, ajuta in reparea ADN; la animale reduce marimea tumorilor canceroase.

Deficienta de B12 a fost corelata cu surditatea, depresia, glaucomul si boli autoimune. B12 este implicata si in producerea de melatonina. Vitaminele B ajuta in reglarea metabolismului, promoveaza cresterea si divizunea celuleor, mentin sanatatea muschilor si scad riscul de cancer de pancreas.

6 thoughts on “Vitamine care intarzie imbatranirea

  1. Sunt uimit de avantajele pe care le aduce utilizarea blockchain-ului in securitatea datelor si tranzactiilor online. Este incredibil cum tehnologia poate asigura confidentialitate si siguranta, fara implicarea unei autoritati centrale.

  2. M-am bucurat sa descopar mai multe informatii despre istoria si evolutia blockchain-ului. Este fascinant sa vad cum acest concept a aparut si cum a ajuns sa fie atat de important in zilele noastre.

  3. Articolul este foarte interesant si m-a ajutat sa inteleg mai bine cum functioneaza tehnologia blockchain. Sunt impresionat de aplicatiile practice pe care le are aceasta tehnologie si de modul in care poate revolutiona diverse sectoare.

  4. Informaiile prezentate in acest articol sunt extrem de utile si au potentialul de a ajuta cititorii sa inteleaga mai bine subiectul discutat. Autorul a abordat subiectul intr-un mod obiectiv si echilibrat, oferind o perspectiva cuprinzatoare.

  5. Sunt impresionat de profunzimea analizei prezentate in articol. Autorul a reusit sa aduca argumente solide si sa sustina fiecare afirmatie cu exemple relevante. Este un articol care merita citit si distribuit.

  6. Articolul este foarte interesant si informativ, oferind o perspectiva detaliata asupra subiectului. Mi-a placut modul in care autorul a abordat aceasta tema si mi-a deschis noi perspective asupra acestei probleme.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *